Friday, April 12, 2019

#052019 - Susu untuk bayi sembelit

Assalamualaikum.

Alhamdulillah hari ni dah merdeka dr pantang.

So nak cerita pemilihan susu ni,anak aku dr first day lahir tu mmg da minum susu spital tu...sbb lahir je ada jangkitan kuman kat paru2. so kena admit nicu lam semggu camtu sbb doc bg antibiotik untuk 5 hari...

so susu badan tu mmg xkeluar la sbb baby x hisap...balik je umah ak berurut baru susu badan ada..tapi end up ak bg susu formula...campo2...

so psl pemilihan susu ni,ingatkan anak yg kedua ni sama la mcm abg nya,xde mslh ngan susu...si abg dulu ak bg S26. tp adiknya ni xmau pulak S26. sembelit weh...pas semggu tu ak tukar pulak susu Anmum sbb abgnya duluppn minum anmum...

time ni aku dah pening...jenuh gugel susu yg elok tok baby sembelit...aku gugel dengan teliti weh,aku tgk anak org tubsesuai,anak org sana lak x sesuai..penyudahnya ak yg pening..

pastu ak try anmum smggu pon xjln,berak still meneran muka merah padam...pastu aku try dupro yg soya punya tu. yg kotak merah tu...pon sama jugak...then tukar pulak dupro biasa yg pack ijau tu...pon sama gak....

semalam ak bertapa sat kat giant,last2 ak beli dutch lady..pagi ni berak molek je...tapi nk tgk gak lagi 2 ke 3 hari ni mcm mana..kalo ok,dutch lady lah lenyelsaiannnya..

murah pulak tu...jimat babah ko dik...

nanti aku update lagi kalo dutch lady tu ok...

semoga susu ni lah pencarian terakhir aku...letih la nk tukar2 susu..guna sket da buang...

1 comments:

Unknown said...

salam . apa cerita dgn susu durch lady? ok tak sembelit dia?