Thursday, January 7, 2016

First post in 2016 - Review Hotel Sunflower Melaka dan My Home Hotel Melaka

Alhamdulillah. Akhirnya berjaya gak wat post tok tahun 2016 ni..hahahahhaa..lately ni mood blogging hanyut weh...ye la kan dah cuti almost 2 weeks from maulidur rasul sampai la ke 4 hb jan start keje blk...so mood keje hilang ntah ke mana...

So nak citer sket masa cuti tu ari, bawak mak and ayah bejalan melaka..xtau la pasal apa la suka sangat g melaka walaupon mak ayah org melaka...melaka ni ada aura tersendiri agaknya.. So dua tiga hari sebelum cuti maulidur rasul tu,gigih la aku kol kat 40 hotel kot kat melaka,hotel yg best2 semo dah fully booked. hebat kan..ramai gak org suka g melaka ni...jenuh weh aku kol..habes kredit bnyk gak la..and time aku betol2 dah give up tu,jumpa la satu hotel bajet ni..

Hotel Sunflower..location bukan la di tgh2 bandar hilir tapi nk ke banda hilir xjauh mana pon, lam 15 minit gitu..ok la..xde la sesak sgt traffic kan..

hotel leh tahan cantik..siap ada breakfast okeh..terkejut mak enon aku...hotel bajet pon ada breakfast..meh aku tunjuk sket gambo bilik..ni aku amek dr website hotel tu tau..aku puas hati weh stay sini..and sebab tu aku promote ni kat blog aku...kot owner Hotel Sunflower baca bog aku,meh la taja tuan belog semalam dua ke..ahahahha..harga time tu ikot peak season la kan..so aku kena RM130 semalam...esoknya aku turun kaunter bwh nk tambah lg semalam, da xboleh..da fully booked..sadis...tapi one thing aku suka kan,katil dia King Bed okay..xde la aku tido bertiga ni belaga laga bontot...bontot iols bukan tahap kekecik ni yer..hahahhahhaha

 Ni excatly gambar bilik aku...cuma aku amek kat website hotel ni la..gambo bilik aku lupa tangkap..

Ni gambar lobi...cantikkan lobi dia...
penat ko..rilek jap la ibu..letih dok lam kete tu...

eh ada mamarazi tgh tgkap gambo kite la...
Overall aku puas hati ngan hotel ni and hotel ni pon ada homestay jugak tau...xjauh mana pon..kt rumah teres belakang hotel ni je..kalo x silap aku harga homestay tu RM450 kot...rumah teres dua tingkat,ada 4 bilik semo beraircond uols..ok dah la..cukup la pomot setakat ni..


Ramlal and Pogo versi idung kembang...kahkahkahkahkah

So berbalik story aku kat Melaka tu, sampai Melaka terus check in hotel, rehat jap pas asar kua blk sampai la ke tengah malam...bukan pegi bejalan pon...lagi pon aku dah penah bawak mak ayah naik cruise tu..ajak naik taming sari,xnak pulak..gayat ler tu..heheheso kitorang round2 ke klebang..makan ringan2 kat gerai bus lama2 tu...malam2 sket kita orang ke Umbai..makan kat kedai Parameswara...sedap puas hati..hari kedua pulak dinner kat Medan Ikan Bakar Sg Duyung..xbest sgt la...best lagi kat Parameswara tu..

Nah contact details Sunflower Hotel http://sunflowerhotel.com.my/


Hari kedua pulak sambung carik hotel lain. kitorang menginap kt hotel My Hotel kat Tengkera.berejam2 carik ok finally jumpa gak hotel yg ada kosong lagi...nk buh gambo aku xjumpa plak kat gugel ni..gambo bilik lupa nak amek..hahahahah..gelojoh....so da jumpa hotel tu,rehat jap,..pastu g mandi manda kat Bayou Lagoon Park..kali kedua aku kesini...


Kali ni pegi sini xstay pon kat sini sbb da fully booked...just pergi mandi je..tiket tok dewasa RM26 sekali nasi ngan air mineral...

tengs babah bwk jenjalan....

sonok dak adam dpt mandi manda..nenek jenuh layan..atok xkoser..dok tepi je nengok..hehehehehe


Dah siap mandi semo pi balik hotel jap...rehat pas maghrib nak cari tempat makan plak...so tok hari kedua kita mkn kat Muara ikan bakar sg duyung...tapi mcm xkena selera aku plak...lagi best kat Parameswara tu..ko pegi time cuti skolah kan, semo tempat pon kena berator...nengok ler gamba bwh ni..gigih aku beratur...




Bile da sampai turn,ikan semo habes..penyudahnya amek udang ngan siakap je..ikan dah habes...kecewa pulak rasanya ngan abang2 yg jaga kat depan tu..kot dah tau ikan da abes,bg tau laaaa..jangan la ko diam aje..ni org lain buta2 je beratur..ingatkan ikan ad lagi la kan..tu pasal aku ckp aku lg suka makan kat Parameswara..walaupon orang ramai,servis mmg tip top nak dibandingkan ngan sg duyung ni,sedih weh...


0 comments: