Wednesday, July 27, 2016

Raya 2016!!!

Assalamualaikum.

Wauuu hebat sangat ni entry Raya 2016 pada 22 Syawal...jadi lerrr daripada xde langsung..heehhehehehehehe

Untuk raya tahun ni aku cuti seminggu terus.raya kan jatuh hari rabu and khamis..so aku lajak je dr senin sebelum raya terus sampai jumaat...gigih cuti okeh padahal cuti dah habes..unpaid leave tu...lantok kan..potong la gaji tu...janji aku beraya di samping keluarga...

Aku cerita step by step ni bukan lah sebab aku gigih nk kabo ke korang tapi sebab kenangan kemudian hari...hhehehehhee

So Isnin sebelum raya tu aku dah start cuti sebab aku ngan Adam balik naik ets...laki aku balik nek keta...ni semo laki aku punya idea la ni..nak bagi adam rasa nak tren..dak Adam lak eksaited kemahen...sepanjang perjalanan kl sentral ke ipoh xtido okeh...hujung2 nak lagi 10 minit nak sampai ipoh baru dia tido...pengsan ibu melayan ko adam...oh tiket ets ni aku dpt free tau..thanks to Tropicana Twister...sepanjang lam tren tu memang ada persembahan from Tropicana team...memang meriah la..terasa la bahang2 nak raya tu..

kemain anak ibu...mata ke lua pandng orang tapi ibu paksa gak begambo..kenangan tu adam


#teamrayaperak
jubah from creacion siti nurhaliza...suka la jubah ni..da berapa kali aku dok repeat je..material yg sangat best...

Yang ni pulak cerita raya ketiga...famili aku, famili abg and mak ayah kitorang gerak beraya ke Melaka..aku dah booking hotel ni fes day puasa lagi...lega bila dah booking..tapi bile da tgh2 puasa tu aku kol lagi hotel tu sbb nk tambah lagi semalam, tapi hotel da fully booked..xde rezki...

Kitorang check in Jumaat raya ketiga.traffic smooth jer from KL-Melaka..sampai je tol Ayer kEroh sesak sket...Tu yang aku suka hotel aku ni.sebab dia bukan dekat area pekan..dia dekat area bukit katil rasanya...so memang xtempuh jem bandar hilir la kan..tp from hotel to bandar hilir xjauh mana pon...

Petang pas sampai tu.rehat jap pastu keluar sampai le malam penutupnya tu kitorang balun seafood kat Medan Ikan Bakar Pernu.nak pergi yang kedai Parameswara tapi kedai tutup..cuti raya..kedai ni yang bukak..tapi food kat kedai ni pon sedap gak tau...makan memang puas hati..ketam telur masin tu memang ya rabbi sedapnya...haihhh lap ailio jap..

Esoknya bangun check out terus ke lubok china ada anak buah ayah aku kahwin...pastu terus balik KL...

Tu je la cerita raya 2016...balik KL tu semua wat hal masing....ahad semo dah cabut tinggal la kami 4 beranak balik..kihkihkihkih....adek badek sikit gini lar...


Ni la dia kesayangan ibu dunia akhirat....tak sabar nak plan hari jadi adam bulan 10 ni..ada rezeki lebih, kita wat beso2 ye...xde rezeki lebih,kita wat ala kadar je..hehehehehehhehehe

0 comments: