Friday, November 20, 2015

Melaka school holiday trip - Bayou Lagoon Resort

 Assalamualikum.

Jalan-jalan Melaka bandaraya bersejarah.

macam biasa la.cerita kalo lom basi lom leh update lagi..ni dah tahap nk basi,baru kita update kasi masuk belog.

Cuti 3 hari 2 malam ke melaka kite weh. Cek in kat Bayou Lagoon Resort. Apartment 3 bilik. Cantik dan bersih CUMA POOR CUSTOMER SERVICE. Actualyy aku ada komen kat fb dia,aku komen POOR CUSTOMER SERVICE, boleh pulak admin dia padam aku punya komen tu..eh lagi la aku mcm panas kan..mula2 aku cam ok la xpe la...customer servic eko ntah hapa2 janji hotel ko cantik..tapi dah ko padam komen aku,terus plak membara hati kita ni.

terpaksa la aku story sket apa yg aku xpuas hati tu. cerita nya mcm ni.mula2 aku kol hotel ni ak ckp aku nk book 3 hari 2 mlm. total untuk 2 malam tu RM1312. Ok done. aku suh dia booking kan dulu..staff laki tu pulak ckp ok dia akan book under nama aku.tapi aku kena bayar deposit untuk first night stay tu dulu sbb nak secure booking aku..ok la..bayo la rm800..ak emel kan payment slip.pastu pas sehari no call and no emel..aku pon kol la blk...eh sebelum tu aku lupa nak cite.lepas aku suh budak laki tu book,the next day aku kol lagi ak ckp aku nk bayo depo and staff pompuan tu lak dia emel ke aku booking details and total 2 mlm RM1474....ni aku dah hangin dah...sepatotnya RM1312, dia kira RM1474 sbb dia consider 2 mlm tu rate weekend..bengap kan..padahal time ni aku da nk bank in dah..tapi aku surh dia amend blk booking details tu.suh dia amend amount tu dulu.nak suruh dia amend pon berkurun weh...ada la kat sehari baru aku dpt yg amended booking details tu...aku asek la dok kol ckp knp x emel lagi ni.hangin ok..asek nak follow up dengan kol sesaja....ko ingat aku xde keje lain ke apa nk kol knp lom emel..so pas da dpt tu aku pon bayo la and hantar slip bank in tu by emel.xde respon...penyudahnya aku kol diorg..staff nama Suhaila ckp yup, dia dpt emel aku tu...OOOOO..aku xtau pulak ko da dpt emel ko wat bengap ko ajer x acknowledge customer/guest ko...ada ke cara kerja gitu...so aku kabo ke dia,bleh x akcnowldge emel saya tu blk...baru la dia emel....memang aku stress giler nak booking kat hotel ni dah...bleh pulak wat diam ko kan..ko ingat rm800 tu sikit ke..banyak ok..lain la org kayo tu.




Ok ni citer lain dah.malas nak melayan rasa dukacita tu...ni kat lobi hotel..kami pegi ngan family abang ipo...tu geng dak adam la tu..tua setahun dr adam...hehehehehehe


malu malu lak dak adam ni....

view dari balkoni

breakfast the next day...food semo ok..
 
ni pulak asam pedas ikan jenahak...makan kat kedai asam pedas JR....sedap!



The next day kita ke A Famosa Resort water themepark. xpuas main air kat hotel, kita balun main air kat sini..heheheheheheh...best gak..tapi x leh lawan sunway lagoon..hehehehe..

 Ni gajah kat pintu masuk water themepark tu. Bagi tebu makan RM5.


Ni dekat hotel...berendam sesaja 3 hari kat hotel...hitam muka woiii....da blk kl terus insaf pakai whitening cream...
Ni plak view living room untuk 3 bedroom apartment.ok luas...


Sekian review untuk Bayou Lagoon Park Resort, ikhlas dari pengunjungmu...


0 comments: