Monday, September 14, 2015

BULAN PLAY DOH DI ONE UTAMA



Ada ke yang xtahu play doh ni apa!!!amboi soklan mcm berlagak giler kan. maklum la zaman aku dulu xmain benda gini. aku dok balun main plastesin yang empat segi panjang tu..ala yang mcm dalam kotak pensel 2B tu..

Tapi tu dulu....ekarangd ah ada play doh okay...bau dia pon x busuk mcm plastesin dulu tu...

Jom tengok apa yang aku nak bebel kat bwh ni pasal play doh


**************************************************************



Kuala Lumpur, 14 September 2015: Imaginasi sihat memainkan peranan penting dalam pembelajaran kanak-kanak. Selama lebih 50 tahun, PLAY-DOH telah memberi inspirasi kepada kanak-kanak untuk bermain, mencipta, eksperimen dan mengukir ciptaan unik tersendiri.

Ini menjadikan Bulan PLAY-DOH yang julung kali diadakan suatu berita yang amat meenarik buat semua.

So take note yer parents, starting on 21st to 27th Sept, di Groudn Floor, Highstreet 1 Utama, kanak-kanak dan orang dewasa juga berpeluang menghasilkan karya terbaik mereka yang berilhamkan Malaysia dari Play Doh,  tak kisah la design apa pon yang korang nak buat, HARUS bertemakan Malaysia.

Di samping tu, kita juga berpeluang untuk mencipta rekod baru dalam The Malaysia Book of Records untuk menghasilkan ukiran play doh yang paling banyak dalam temph satu hari iaitu pada 26 September 2015 (Sabtu).

Jom parents kita memeriah kan event ni yang akan berlangsung di One Utama. Kids boleh enjoy and creates their imaginations into reality by making the sculture with play doh.

And to make it more interesting, parents and kids can start to create "Membina Komunite Ceria" dengan menggunakan tips di bawah:

1. Bekerjasama sebagai pasukan bersalam anak anda untuk membayangkan apa yang dapat mewakili Malaysia dengan paling tepat dan positif. Anda boleh melakarkan idea tersebut menggunakan pen or to make it more interesting, you can use crayon.

2. so from the design itself, lets start makinga sculture from Play Doh. best kan...confirm anak korang semua eksaited. Anak aku eksaited okeh.mak nya jangan cakaplah...lagi dahsyat eksaited nya..

3. Try making a sculpture that represents Malaysia. Enjoy okeh aktiviti dengan anak korang.

So sekarang ni korang dah ada idea ke belom, kalo dah ada idea nnti korang boleh datang ke One Utama okeh...

26 September 2015 (Sabtu)
Tempat: One Utama Groun Floor Highstreet
(save the date yer!)



3 comments:

farhainiah said...

seronoknya.. thanks info:)

cikpuanfairul said...

to farhainiah - ur most welcome dear!

ajuya said...

macam menarik..anak hakak suka sangat la main play dooh. nak tergelak la plak ingat "play dooh" kita dulu2 kan. petak panjang dannnn busuk. hehe