Monday, March 7, 2016

Jalan-Jalan Cameron Highlands 2016

Assalamualaikum!

Akhirnya berpeluang taip pepanjang untuk entry Cameron Highlands. Aku xtau ape masalah aku sebenarnya, setiap tahun mesti nak pergi CH. Jatuh cinta pandang pertama...suka dengan cuaca waktu malam..maklom la waktu malam je sejuk skang ni kat sana..siang nan hado..tapi xde lah panas sgt nak compare to KL...

Entri ni sebenarnya xbrp nak basi okeh...ni cite mggu lepas...hehehehehe..

Untuk kali ni aku pilih nak bermalam kat Hotel Remix 1. Selalu aku mcm dah customer tetap kt Remix 2. Tapi malangnya Remix 2 dah full house.. So bermalam la di Remix 1. Mahal sket dlm RM20...trip kali ni aku bwk mak ayah aku..so aku amek 2 bilik RM140 x 2...Bilik memang selesa besar sikit dari Remix 2.


nah bukti aku sayang Cameron...hahaha..gambo 2012 2013 xdak plak..mana ntah....2015 dua kali aku pegi woiii


So kali ni trip 2 hari 1 malam je..free and easy..xde kelam kabut nak kemana pon.s.emo tempat dah pernah pegi hoi...hahahahaha..so first day masa sampai tu pon da malam.aku sampai Cameron dalam pukul 8 malam...cuaca sejuk...manyak syiok...sampai rehat jap..lam kol 9 malam ajak mak ayah aku g paso malam...saje merewang2 tgk brg.

Esoknya pas sarapan baru lah pergi meround ke Mardi..bwk parents kalo berjalan, kena slow and steady okeh..xleh la ko wat kalut ko nak pegi semua tempat.kang penat plak mak pak aku tuh...so pas g Mardi, g Kea Farm plak...beli sakan mak aku..jenuh borong jagung...pastu g makan tgh hari kat kedai nasi ayam kat pintu masuk Copthorne Hotel..macam biasa..aku dah customer tetap..hahahhahaha...And lepas tu baru aku bwk mak pak aku g BOH..hari tu dtg tahun 2013 xberkesempatan nk g sini....sebab time tu cuti sekolah...terlampau sesak...so kali ni pergi memang best..memang betol2 leh rehat..

jm tgk gambo kat bwh..awok da pegi bekali2 feel nak tangkap gambo pon dah xsemeriah dedulu...












Okeh..Nanti aku ada masa aku nak wat entri pasal member tunang plak..tu citer lagi basi..cite time CNY ritu...sesambil g member tunang, sesambil berjalan ke ganu and kuantan....

0 comments: