Tuesday, March 29, 2016

Jalan ke Terengganu dan Pahang cuti CNY 2016!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Sampai gak seru  nak hapdet belog..Cerita basi dah ni.......kalo x peram,memang xsah la kan..Ni masa cuti CNY hari tu..mak ayah aku kan pergi umrah.....so kami laki bini gilir gilir la amek cuti....

So kitorang plan gerak ke Ganu pagi sabtu tu,,biasala melayu,kongkonon nk gerak pagi,,,walhal ko punya pagi pukul 11pagi gitu...hahahaha...oooohh lupa plak kitorang ke ganu sebab member kesayangan tunang...dia la merangkap org kuat aku masa aku kenduri tunang, kahwin and aqiqah adam..

kitorang gerak masuk highway lam kol 11 pagi gitu,gerak 2 kete...alahai sonoknya laaa...main borak2 guna walkie talkie...sampai la satu tahap,aku dah xmampu nk borak,sbb xdpt tido..hahahahahahah....ckp la ko sorang2 azy oii...masuk je tol, depan sket dah jem hoi...giler laaa...kemahen dahsyat jem...aku sampai exit Paka lam kol 5 camtu...sampai2 je teros check in hotel. Hotel aku dah book sebulan awal. tok malam pertama ni kita stay kat Hotel Dalyla Inn..Hotel ni memang aku puas hati sesangat. Semalam RM100 rasanya...lupa la..dah lama kan..tapi aku mmg puas hati weh..shower dia mmg best giler...bilik air puas hati..bersih..cuma satu je,channel tv/astro xclear...line tu aku bg 5 bintang//nak facebook Hotel Dalyla Inn...yg aku stay ni cawangan Paka..



Malam tu kua makan and singgah jap umah si Peah tu...saje je jenguk2 dia...dia la yg last sekali kahwin...kitorang bertiga sebenarnya masa mula2 join LHDN...tahun 2011 rasanya...so sampai sekarang kitorang masih berkawan..mmg rapat giler...memula aku kahwin, pastu azy kahwin and last sekali si Peah ni....yessss lepas ni leh la g reunion..dah lengkap...

So hari kedua tu, cek out sesiap, g sarapan pastu terus g umah kenduri....


tudung pepel puan belog...
 Setel kenduri tunang, terus pecut ke kuantan lak...nak cek in hotel lagi satu..hotel ni pon sebulan awal aku booking...Hotel ni pon ok..cuma bilik kecik nau...bilik air mmg tip top...Hotel Arenaa Batik Boutique Hotel Kuantan Bilika ku book Tatami Room. RM100 gak rasanya semalam....

Malam tu plak kitorang g makan ikan bakar...tapi xpuas hati la ngn kedai tu..servis cam hapa ntah..lambat giler...dia kata nasi dah habes..kena tggu sampai masak..dekk oii lain kali nasi nak habes,ko kena ckp ngan org yg dtg makan,,bg tau diorg....ni diam aje menonong amek order....

So esoknya cek out and kitorang plan nk ke Gambang Waterpark...Tiket masuk RM30 rasanya..pon aku lupa dah weh...lama beno dah ni..hahahah....Bagi aku Gambang ni tok bebudak best lah..bagi aku xbest manapon..masuk mhl plak tu...dah la kolam sket je..kecik plak tu...




Setel kat Gambang, terus lelaju cari kedai makan..semo dah mcm lipas kudung...pelahap..aku ni mana bleh lapo2,,perot lapo je terus mood pon cam kelaut...hhahhahah...sekian la percutian Tahun Baru Cina 2016 aku...Insyallah tahun depan bulan 1 kitorang ke Paka lagi..tok majlis kahwin plak...xsabarnya laaaa....

0 comments: