Friday, May 27, 2016

Dari minat terus jadi punca pendapatan sampingan

Alhamdulillah...Meh nak cerita sikit. sebenarnya xterlintas pon nak buat candy buffet sebagai pendapatan sampingan...Idea nk buat candy buffet ni datang dari Aziah...member teknik aku..dia memang ada buat photo booth..and one day, dia ajak aku buat candy booth...combine pakej dengan photo booth dia..so aku mcm ok gak kan....hujung minggu leh gak dpt duet sampingan..

And lama2 minat tu datang..harap maklum yer,aku memang langsung xkretip....jenuh lah aku gugel gambo candy buffet carik ideas....sebab diri sendiri memang xkretip....so bile lama-lama, minattu sendiri datang....

Alhamdulillah, rezeki dr candy buffet pon boleh tahan gak...walaupon mcm2 ragam customer aku nak melayan..agaknya customer aku ni xtau kot yg candy buffet ni aku wat part time, bukan full time...suka sangat konfem last minit..yang terbaru ni event esok ni,,malam semalam baru konfem dan siap bayar..Ya Allah hai,,punya la last minit, terok la laki aku bising.....dia la yg bising sbb kena bwk aku gi sana sini beli barang bagai...ni tadi last minit plak kabo nk alas meja mcm mana..Lagi sekali aku heart attack..hahahahhaha...kak non oi,,udah ler konpom last minit, jangan la request macam2...

Memang macam2 ragam weh customer..Beruntung sangatlah aku kalau dapat customer yg jenis xkesah..ni memamng aku suka...sempoi...aku kalau suka customer gini,kadang2 tu aku sendiri belikan gula lebih dari apa yg aku offer lam pakej..sebab seronok tau dapat customer macam gini...dia percaya kan kita..dia percaya kan hasil kita....

Korang-korang yang baca post ni, meh la pakat pakat follow aku kat Instagram @cikbunga.ig. Xpon korang klik je kat sidebar instagram belah kanan ni....klik follow okeh..








0 comments: