Wednesday, September 7, 2016

Hangat sungguh dengan isu Safiey Ilias!

Assalamualaikum!!!

Wahhh hebat sungguh komen2 negatif satu Malaysia sekarang ni kan...mula2 kes Uqasha Senrose lepastu sekarang ni kes Safiey Ilias. Allhuakbar...Kalau xde benda baik nak komen, mohon lah jangan komen...

Ingat yer..tak ada benda baik nak cakap, baik xpayah komen...Mohon doakan sahaja...cukup lah mendoakan..aku panas hati sungguh lah dengan yang komen menjatuhkan maruah ni...saket weh hati..tapi aku diam..kang di katanya aku menyokong pulak..tidak...aku tidak menyokong dan aku jugak tidak menghina..jangan sesekali menghina...kita nampak buruk dia sekarang, dan kita tak tahu pengakhiran dia mcm mana..Barangkali juga pengakhiran dia lagi mulia dari kita yang sekarang ni...so jangan sesekali menghina orang yer...lagi sekali aku cakap, kalau xde benda baik nak komen, mohon jangan komen..Islam x ajar kita begitu lantang dalam menasihatkan orang. Islam mengajar kita menjaga aib orang...kalau nak nasihat, xsusah pon...inbox la ke FB..DM la ke instagram....senang...Insyallah nasihat tu terus sampai ke tuan punya badan...

Kadang2 aku tengok balik yang komen melampau2 ni..Ya Allah sedihnya...ada tu baru sekolah lagi dah begitu lantang bersuara..Allah...dik oii..kenapa mcm tu..tau hormat org x??ke mak abah kat rumah memang ajar gitu...

Sekian pendapat 1 sen aku....

meluat dengan pemikiran orang sekarang ni..kuman di lautan dia boleh nampak, gajah atas kepala sendiri ko xnampak pulak....ok x kelakar pon peribahasa..

0 comments: