Wednesday, August 27, 2014

Lama giler x bersiaran!!!

Salam semua...lama giler x hapdet belog..sadis sungguh ko suha...owg lain tiap2 hari update belog...pulak tu sehari sampai 2 ,3 kali wat post...yg haku ni,ya hampunnn..cana lah nuffnang nak sayang aku lebih kan.hehhehehehe

Aku teramatlah bz lately ni..sbb bos dpt dua projek serentak kat kl..so bos aku leh dikatakan bermastatutin kat impiana hotel la skang ni..kalo dulu la kan,2,3 bulans ekali baru dia dtg kl sign cek gaji..sekarang ni,tiap2 hr dia kat opis...mana la aku x bz....

Ni cerita basi dua minggu lpas.sbb kan aku da bz kemain smpai nk muntak wat keje,so aku amek la mc 3 hari sekaligus...kemahen sekali 3 hari...stress punya pasal wat keje..terus saket...

dalam pada saket tu,sempat wat begedil tok adam.adam skang ni da 10 bulan...so aku wat kan bergedil...alam bergedil bangang je..bukan bergedil mcm chef wan tu...

senang je weh...nah aku bg resipi aku..korang nak guna benda lain pon boleh jer..just tukar2 je ok..

Bergedil Baby 10 Bulan

Bahan-bahan
- Kentang
- Bayam (celur pastu cincang halus)
- Carrot (celur pastu cincang halus)
- Isi ayam cincang halus

Cara-cara
1. Mcm biasa la,potong kentang pastu goreng pastu lecek kan...
2. Dah lecek,korang g lak celur bayam ngan carrot tu..celur lama sket...pastu sama gak..potong halus...
3. Campurkan bayam + carrot dengan kentang yg dah dilecekkan. (jangan buh garam okeh..baby xelok..akus alu kepalkan 3 biji je tok adam,so yg belen tu aku buh garam then kepal kan tok aku makan...)
4. Pastu kepalkan bentuk bergedil.
5. Goreng.

Nah tgk gambo kat bwh ni..






Bergedil kasih sayang ibu kepada anak terunanya...cewahhh nama mknn kalah diva AA




tu adam ngah ajuk aku la tu,aku ngah ckp tepon ngan member aku...ehhehehehehehe...


2 comments:

Iola said...

akak....sedapnya...saya yang dah besar ni pun teringin haha :D nak cuba :P

Cik Puan Fairul said...

hehehehehhe...try la lola..heheheheh..memag sedap pon..