Friday, September 18, 2015

Alhamdulillah!

Syukur alhamdulillah. Jerebu da semakin pulih area KL. Pejam celik pejam celik da jumaat.. cepatnya masa berlalu.

Mummy2 ada perasan x, sekarang ni tgh viral kan kelahiran secara LB (lotus birth).

Kat sini semua dah sedia maklum kebaikan dia kan dari facebook kan...tapi aku rasa mcm xberkenan pulak tgk plasenta tu...jijik pon ada kan..

meh sini tgk keburukan lotus birth pulak..



Ak macam xberapa setuju pulak...sebab aku baca kalo kita nak mandi kan baby,kita kena bersihkan sekali uri tu....kenapa nak kena bersihkan??sebab uri tu kotor and berbau kan??xbahaya ke kalo baby boleh terkena jangkitan kuman kalo cara kita bersihkan uri tu xbetol...

Again!ni adalah pendapat aku, korang jangan nak bahan aku pulak...dah nama pon blog aku so ini adalah pendapat aku....

8 comments:

aisyaazman said...

Salam.

Saya belum ada anak dan berkahwin, tapi saya tahu perihal semasa. Pada saya, benda macam ni memang saya tak setuju. Kembali kepada ajaran Islam, di mana plasenta tu harus dibersihkan dan di tanam. Tapi kalau dibiarkan macam tu.. err.. memang tak ada kebaikannya pun.

Kalau akak rajin, akak pergi facebook, akak follow Pseudoscience Watch.

Dekat situ dia bincangkan pasal banyak perkara mengarut yang banyak menipu orang. Somehow admin page itu juga seorang yang berbahasa. Kalau akak baca bila dia bergaduh dengan orang dari segi pendapat, dia tetap kekalkan bahasanya and i respect that.

Baru baru ni ada trend beranak dekat rumah. Personally, i disagree. Tak tahulah pada pandangan lain.

Unknown said...

Tak berbau ke pulak nanti.. Nak tanggal tu seminggu juga.

Unknown said...

saya pun tak setuju... takut jangkitan kuman..

cikpuanfairul said...

Aisya Azman - Wah tengs tau..nnti nak folow fb tu...tu la...kadang2 apa yg di viral kan di fb jangan lah kita 100% percaya...kadang2 lebih banyak auta dari fakta..

cikpuanfairul said...

Normala SKhan - tu la..mesti berbau kan.sebab ada baca yang kita kena bersihkan uri tu sekali..kalo dah nak kena bersih kan konpomla berbau kan..entah la...kang kalo kita kecam diorg ni,kita plak yang di viralkan nya nnti..hahahhahaha

cikpuanfairul said...

Saya Niza - tu lah..itu lah yg paling kena takot..sian baby kecik lagi dah kena jangkitan kuman...

Unknown said...

Saya pun ada terbaca di FB pasal LB ni. Saya sependapat dengan Cik Puan Fairul. Semoga mereka yang mengamalkan atau berniat untuk mengamalkannya diberi petunjuk yang benar. Jangan nak ikut trend sehingga membahayakan baby pulak. Nauzubillahiminzalik.

nurul said...

EEE kotor je kan.. Macam-macamlah