Tuesday, May 6, 2014

Khasiat Lebah Kelulut

Salam semua. Lamanya xbersiaran.....Jom weh tengok khasiat lebah kelulut.abg aku jual madu from lebah kelulut. aku rasa tertarik nk promot sebab jarang sekali golongan muda mengamalkan madu dalam kehidupan seharian korang kan. even aku pon sama...asekla ngan shaklee sebagai supplement tp kita lupa yg supplement terbaik yang memang ada tertulis dalam Al Quran iaitu madu lebah.

Tapi yang aku nk jual ini ialah madu lebah daripada lebah kelulut. 100% pure madu.xde proses apa2 pon,sedut terus masuk botol.



Jom tengok apa khasiat madu lebah kelulut:

1.Warna madu jernih sikit nak dibandingkan daripada madu hutan yang biasa dan rasa nya pulak manis bercampur sedikit masam.

2. Dalam Al-Quran terdapat satu surah yang dinamakan An-Nahl bererti lebah berdasarkan firman Allah dalam ayat 68 dan 69 ertinya: “Dan Tuhanmu mengilhamkan kepada lebah: Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu dan di tempat yang dibuat manusia".

3.  Madu berasal daripada sari bunga dan menjadi ubat bagi pelbagai penyakit manusia. Khasiat madu sebagaimana disampaikan al-Quran telah dibuktikan secara ilmiah oleh pakar perubatan.

 4. Khasiat madu kelulut termasuklah meningkatkan metabolisme badan, menambahkan tenaga batin, menjaga kecantikan, menguatkan wanita yang baru bersalin dan merawati pelbagai penyakit dan kecederaan dalaman.

 5. “Sama seperti lebah madu, kelulut juga menghasilkan madu dan propolis yang kaya dengan khasiat seperti antioksidan yang tinggi. “Madu kelulut rasanya agak masam berbanding madu biasa dan warnanya lebih cerah,” “Madu kelulut lebih mahal dibandingkan dengan madu lebah biasa kerana kurang di pasaran.” – Pegawai Penyelidik, Pusat Penyelidikan Strategik MARDI, Mohd Fahimee Jaafar

6. Penyakit yang dilaporkan sembuh melalui kaedah rawatan tradisional mengunakan hasilan lebah kelulut termasuk (Mengikut Laporan Akhbar Utusan Malaysia 20 Mei 2011) ialah Diabetis mellitus (kencing manis), Strok, Hepatitis (Hati), Kanser, Hipentensi (Darah Tinggi) dan Batu Karang.

7. Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) juga telah merekodkan bahawa madu mempunyai khasiat dari segi perubatan. Kajian makmal telah dilakukan ke atas tikus yang telah disuntik dengan diabetes menunjukkan madu berupaya menurunkan glukosa selain daripada itu ia mampu mengurangkan kerosakan fungsi ginjal dan dapat mengurangkan stress aksidatif. Selain itu kajian pada tikus yang telah di buang ovari untuk kajian menapous menunjukkan madu mengurangkan atrofi pada uterus dan vagina serta meningkatkan ketebalan trabekular tulang yang mana bermakna ia membantu manguatkan tulang melalui penyerapan kalsium.


sumber gambar dari pak cik gugel



Sesiapa yang berminat nak cuba madu lebah kelulut, meh beli dari aku. Harga ialah RM50 untuk 350ml. Harga termurah setakat ini. pegila gugel mana2,setakat ni,harga aku kot yang paling murah....

Apa2 hal leh contact abang aku, nama dia Muhammad Zairi - 012 2740403. Korang cakap korang dpt tau drpd blog aku tau. bio dia tau ade gak orang yang baca blog aku..heheheheheh....kalo nak tanya apa2, leh emel aku.. cikpuanfairul@gmail.com.....




RM50.00 saje okay..paling murah ni..ingat...ni madu lebah kelulut..bukan madu biasa tau...kalo nak cod,area klcc or rawang....by pos pon boleh....




0 comments: