Wednesday, April 30, 2014

Yay esok cuti.....

Assalamualaikum pembaca blog aku ni..ade ke idok owg baca ni...hoh,lama x update blog kan.sebok nye mcm anak da 6 org.padahal baru sorang.penat weh,blk umah da kol 8 mlm,gitu gini gitu gini da kol 11mlm..tido,kol 6 da bangun...gitu la rutin aku hari2....

Ahad lepas, boring sesangat...so petang tu ajak laki aku g mkn laksa kat titiwangsa.sedap gak laksa kat situ.pekena laksa n rojak,pastu jalan2 jap kat tasik tu..lama nye la xjalan2 kat situ...

Buah hati kesayangan ibu ngan babah

Wiken ni xsaba nak g calaqisya kat shah alam..ada wat sale weh..moh le kita pegi beli baju raya...hahahahhaha....time sale la baru tegedik2 nk beli...hehehehehehe....

Esok cuti hari pekerja.esok 1 rejab kan..jomm tengok kelebihan berpuasa pada bulan rejab tok panduan kita bersama...

Puasa satu hari - Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredaan Allah serta syurga tertinggi.
Puasa dua hari - mendapat kemuliaan besar daripada Allah dan dilipat gandakan pahalanya.
Puasa tiga hari - dijauhkan dugaan dunia oleh Allah, dijadikan sebuah parit panjang yang menghalangnya ke neraka.
Puasa empat hari - diselamatkan daripada seksaan akhirat kelak serta fitnah Dajal.
Puasa lima hari - aman dari azab kubur.
Puasa enam hari - dibangkitkan dari kubur dengan muka bercahaya.
Puasa tujuh hari - Allah mengunci tujuh pintu neraka jahanam baginya.
Puasa lapan hari - Allah membuka lapan pintu syurga baginya.
Puasa sembilan hari - keluar dari kuburnya lalu menyeru "Laailahaillallah" dan tidak
ditolak dia dari memasuki syurga.
Puasa 10 hari - Allah memperkenankan semua permintaan dan hajatnya, dijadikan hamparan perhentian di titian Siratul Mustaqim setiap satu batu dan dijadikan dua sayap untuk terbang seperti kilat di titian Siratul Mustaqim.
Puasa 13 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 3,000 tahun.
Puasa 14 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 10,000 tahun



2 comments:

Hot Gimmick said...

Comel anak akak. Geramnyaa.

Cik Puan Fairul said...

hot gimmick,tenkiu2....auntie pon comel juga..