Wednesday, April 15, 2015

MamilMomMe event last saturday

Ni cerita sabtu minggu lepas, ada event anjuran Mamil. Untuk event ni aku bawak member aku tok temankan.


'Bengkel 'Mamil MomMe Saturdays" adaalah cara kami mengucapkan terima kasih kepada para ibu yang memberi sokongan berterusan trhadap Mamil. Ini-ibu bukan sahaja menikmati sesi memanjakan diri yang ditawarkan tetapi juga dapat mempelajari perkara yang bakal membawa manfaat dalam kehidupan harian,"" kata Caroline Yap, Pengurus Pemasaran Danone Dumex (M) Sdn Bhd


Apa yg bestnya pasal event ni of course la kita boleh memahami anak kite dengan lebihd ekat lagi. Aku tertarik dengan penyampaian dari salah seorang penceramah tu. Jacki Siew yang merupakan seorang jururawat dan bidan berdaftar selama 15 tahun di Britain. Menarik sekali apa yang di sampaikan beliau. Tentang cara pendekatan kita terhadap anak kita.

Contoh yang paling sentap sekali kat aku,kalo anak kita buat sesuat contohnya kotorkan baju ke, kotorkan segala apa pon benda, jangan terus marah!....itu penting..Jangan kita terus melenting!...ha sentap x...miahhahahahahha..itu la benda paling sinonim yang mak2 ni akan buat kan..

Tapi si Jacki ni cakap sebaliknya kita tanya dulu anak kita kenapa. Kenapa boleh jadi macam tu.Penting nya untuk kita mendengar.Bukan terus munghukum.Ok  sentap lagi sekali...kihkihkihkihkih

Pengacara tok event ni si cantik manis Aishah Sinclair....aku cam biasa la,nampak je berani tapi malu nak ajak si Aishah tu bergambo...haihh rugi2....

ni lah si Jacki tu..
 Aku kalo event pagi2 ni memang ngantuk aje...bila si Jacki ni mula je cakap,terus segar sebab suara dia leh tahan kuat...hehehehhe

pekenan tol ngan bunga ni..rasa nak bwk masuk lam beg je...miahahahhaha

Cantiknya la dia ni

tuan belog...
makanan memang torbaek

Group photo reramai

0 comments: