Thursday, June 12, 2014

Info telur

Khamis sudah..sekejap je..eh lupa lak,salam khamis semua...jom tengok gambo bwh ni..cara kita nak tau kesegaran telur tu.... telur yg tenggelam paling bwh kat dasar ialah telur yang paling segar ye korang atau dengan kata lain nya telur baru...yang no 2 tu pulak, dia mcm da nak terangkat sket tapi masih lagi berada kat dasar..yg gitu telur baru seminggu....yang no 3 tu pulak,dia da tegakkat atas tp masih lagi ada pada dasar air...yg tu telur da 3 minggu...dan yg last sekali, no 4, telur yang da xelok lagi..elakkan ok..aaaaaaa,sangat berguna kan info ni,tapi ape kejadahnya ko nak bwk bekas air pegi pasar beli telor....pitam orang jual telor tu nengok kang..heheheheheheh.....


6 comments:

mirza syazwina said...

ooo..gitu...
nak try kat umah la..hehee :pp

Cik Puan Fairul said...

try kat umah xpe..jgn try kat kedai udah ler..pitam tokei kedai nengok..hehehehe...salam kenal mirza

Iola said...

hoho baru tahu ni ^^ boleh experiment

Cik Puan Fairul said...

hehehehe...sy pon baru tau..tapi ingat,xperimen kat umah tau..kang urut dada tuan kedai tu nengok nnti

shahdiana said...

baru tau...TQ sahring info..tapi kalo beli 30 biji tu jenuh pulak nak boh dalam air ....pandai je nak bagi alasan kenn...

Cik Puan Fairul said...

hehehehe...kalo 30 biji,kena pakai baldi..kihkihkihkih