Wednesday, June 25, 2014

Alhamdulillah - Kesihatan Muhammad Firdaus semakin baik

Alhamdulillah...Adik muhammad firdaus dah mampu duduk dengan sendirinya..syukur alhamdulillah....ramai yang sayangkan awak adik...yang si emaknya tu,biarlah dia dengan dunia dia sendiri.. Berat badan sekarang pon dah 17 kilogram..bertambah dua kilo....



Seremban: Muhammad Firdaus Dullah, menunjukkan kemajuan memberangsangkan apabila mampu duduk di atas katil Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS), semalam.

Sejak dimasukkan ke HTJS Sabtu lalu, dia hanya terbaring di atas katil, tetapi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim, yang mengunjunginya berpeluang melihat perubahan drastik yang menggembirakan itu. 


“Saya ingat Firdaus tidak boleh bangun, tetapi terkejut apabila dia tiba-tiba bangun untuk duduk atas katil. Dia semakin kuat sekarang dan perutnya juga berisi, tidak lagi kempis seperti ketika dijumpai,” katanya, semalam. 

Sebelum itu, jururawat membantu Firdaus untuk duduk, tetapi hanya sekejap dan dia kemudian merebahkan semula badannya ke atas katil.

Bagaimanapun, bungkusan hamper yang dibawa rombongan Rohani, dipercayai menarik perhatian Firdaus menyebabkannya bangun sendiri dan duduk.

Dia kelihatan berminat dengan coklat dalam hamper menyebabkan Rohani memberikan sedikit demi sedikit kepada remaja kurang upaya berusia 15 tahun itu.

Rohani bersyukur dengan kemajuan kesihatan Firdaus yang kini mempunyai selera makan menyebabkan berat badannya bertambah dua kilogram sejak dimasukkan ke hospital, Sabtu lalu, menjadikan berat badan terkini, 17 kilogram.  SINI

1 comments:

Iola said...

semoga ceria kembali adik firdaus.. masih ada lagi yang sayangkan adik